ОПИС ДОКУМЕНТУ
Доповідач: | |
Статус: | Новий проект |
---|---|
Дата: | 10.02.2022 |
ПРОЄКТ РІШЕННЯ
№ 1
Про звернення Марганецької міської ради щодо фінансування заходів соціально-економічної компенсації ризику населення, яке проживає на території зони спостереження
МАРГАНЕЦЬКА МІСЬКА РАДА
НІКОПОЛЬСЬКОГО РАЙОНУ
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
VIIІ скликання
_____сесія
р і ш е н н я
____________________ 2022 року м. Марганець № _________ - _____/VIIІ
НІКОПОЛЬСЬКОГО РАЙОНУ
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
VIIІ скликання
_____сесія
р і ш е н н я
____________________ 2022 року м. Марганець № _________ - _____/VIIІ
Про звернення Марганецької міської ради щодо фінансування заходів соціально-економічної компенсації ризику населення, яке проживає на території зони спостереження
Від імені та в інтересах територіальної громади, з метою захисту інтересів та законних прав населення Марганецької міської територіальної громади, яке постійно проживає у 30-кілометровій зоні атомних електростанцій, керуючись ст.ст. 25, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Марганецька міська рада
В И Р І Ш И Л А:
1. Схвалити звернення депутатів Марганецької міської ради до Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України, Міністерства енергетики України, Комітету Верховної Ради України з питань енергетики та житлово-комунальних послуг щодо фінансування заходів соціально-економічної компенсації ризику населення, яке проживає на території зони спостереження (текст звернення додається).
2. Направити звернення Прем'єр-міністру України Денису ШМИГАЛЮ, Міністру енергетики України Герману ГАЛУЩЕНКУ, голові Верховної Ради України Руслану СТЕФАНЧУКУ, голові Комітету Верховної Ради України з питань енергетики та житлово-комунальних послуг Андрію ГЕРУСУ.
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійні депутатські комісії з питань регламенту, депутатської діяльності, етики та протидії корупції, законності та правопорядку, захисту прав та законних інтересів громадян та співпраці зі ЗМІ (Хникін С.О.) та з питань планування, соціально-економічного розвитку, бюджету, фінансів та регуляторної політики (Омельченко М.І.).
Міський голова Геннадій БОРОВИК
Додаток до рішення
Марганецької міської ради
____________________ 2022 року
№ ___________ - _____/VIIІ
Марганецької міської ради
____________________ 2022 року
№ ___________ - _____/VIIІ
ЗВЕРНЕННЯ
депутатів Марганецької міської ради
Нікопольського району Дніпропетровської області VIII скликання щодо фінансування заходів соціально-економічної компенсації ризику населення, яке проживає на території зони спостереження АЕС
депутатів Марганецької міської ради
Нікопольського району Дніпропетровської області VIII скликання щодо фінансування заходів соціально-економічної компенсації ризику населення, яке проживає на території зони спостереження АЕС
Мешканців чотирьох зон спостереження АЕС України в останній час вкрай обурює ситуація щодо порушення та фактичного ігнорування їх законного права на соціально-економічну компенсацію ризику від діяльності підприємств з видобування і переробки уранових руд, ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами.
Через бездіяльність Уряду та Верховної Ради України у 2021 році території зон спостереження АЕС так і не отримали субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансування заходів соціально-економічної компенсації ризику населення, яке проживає на території зони спостереження. Значення для міста Марганця та інших громад цього фінансового ресурсу важко переоцінити, адже за останні роки у соціально-економічному розвитку міста накопичилося багато проблем, які потребують невідкладного вирішення.
При цьому, продовжує діяти обов’язкова до виконання стаття 12-1 Закону України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку», яка передбачає збір на соціально-економічну компенсацію ризику населення, яке проживає на території зон спостереження (далі – Збір). Згідно з даною законодавчою нормою ДП «НАЕК «Енергоатом» перераховує 1% обсягу реалізації електроенергії до Державного бюджету в якості вищевказаного Збору. Обсяги сплати ДП «НАЕК «Енергоатом» збору на соціально-економічну компенсацію ризику населення до Державного бюджету підвищуються, обсяги субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам залишаються без змін, а у відсотковому співвідношенні зменшуються. Протягом 2016-2020 років до державного бюджету надійшло 1 721,6 млн грн збору, а розподілено місцевим бюджетам у вигляді субвенції лише 665,9 млн грн (або 38,7% від надходжень Збору). Аналогічна ситуація склалася й у 2021 році: відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» надходження збору на соціально-економічну компенсацію ризику населення до бюджету передбачено у сумі 550,4 млн грн, місцевим бюджетам передбачено у вигляді субвенції лише 137,5 млн грн (або 25% від надходжень Збору).
Сплата Збору носить цільовий характер, що, власне, і зумовило встановлення Законом порядку, за яким відповідні кошти зараховуються саме до спеціального фонду держбюджету, які надалі спрямовуються у вигляді субвенції із спеціального фонду Державного бюджету України до спеціальних фондів бюджетів обласних, районних, міських рад монофункціональних міст-супутників ядерних установок і підприємств з видобування і переробки уранових руд, на територію яких поширюються відповідні зони спостереження платників Збору, та використовуються на фінансування заходів щодо соціально-економічної компенсації ризику із спеціальних фондів місцевих бюджетів виключно за напрямами і в порядку, встановленими Кабінетом Міністрів України.
Але, відповідно до Закону України від 28.12.2014 №79-VІІІ «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо реформи міжбюджетних відносин», починаючи з 2015 року Збір виключено із джерел формування спеціального фонду Державного бюджету України в частині доходів з одночасним включенням Збору до доходів загального фонду Державного бюджету України. За такого підходу, по суті, кошти Збору спрямовуються не стільки на компенсацію відповідних ризиків населенню, скільки використовуються як додаткове джерело надходжень Державного бюджету, що, не узгоджується із сутністю Збору. До того ж, вказане призводить до збільшення фінансового навантаження на оператора усіх діючих атомних електростанцій в Україні – ДП «НАЕК «Енергоатом», та, як наслідок, обумовлює зростання вартості виробленої електроенергії.
У зв’язку із вищевикладеним, з метою захисту інтересів та законних прав населення Марганецької міської територіальної громади, яке постійно проживає у 30-кілометровій зоні АЕС, вимагаємо:
1. У 2022 році направити до бюджетів територіальних громад в повному обсязі субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансування заходів соціально-економічної компенсації ризику населення, яка була передбачена у 2021 році, та внести відповідні зміни до Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік».
2. Прискорити прийняття законодавчих актів щодо розподілу між місцевими бюджетами субвенції на фінансування заходів соціально-економічної компенсації ризику населення, яке проживає на території зони спостереження, на 2022 рік та забезпечити своєчасне перерахування зазначеної субвенції до місцевих бюджетів.
3. Внести зміни до Бюджетного кодексу України шляхом включення до доходів спеціального фонду Державного бюджету України збору на соціально-економічну компенсацію ризику населення, яке проживає на території зон спостереження.
З повагою,
Міський голова Геннадій БОРОВИК
Звернення схвалено депутатами Марганецької міської ради Нікопольського району Дніпропетровської області
VIII скликання
на засіданні ____ сесії міської ради
від «___» 2022 р.
VIII скликання
на засіданні ____ сесії міської ради
від «___» 2022 р.