ОПИС ДОКУМЕНТУ

Рішення:

Прийнято

Сесія:

XXXV

Скликання:

VIII

Вид:

В цілому

Номер рішення:

591-35/VIII

Проголосовано:

25.11.2021 08:15:56

РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ

  • Підтримали
    27
  • Не підтримали
    2
  • Утримались
    1
  • Не голосували
    0
  • Відсутні
    5

ПОІМЕННЕ ГОЛОСУВАННЯ ХРОНОЛОГІЯ ДОКУМЕНТУ

ДРУК РІШЕННЯ

ТЕКСТ РІШЕННЯ: № 591-35/VIII
Про схвалення звернення депутатів Марганецької міської ради Нікопольського району Дніпропетровської області VIII скликання до народного депутата України Трухіна О.М. про не підтримку законопроєкту від 15.09.2021 р. № 6062 «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України»

МАРГАНЕЦЬКА МІСЬКА РАДА

НІКОПОЛЬСЬКОГО РАЙОНУ

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

VIIІ скликання

35 сесія

р і ш е н н я

25 листопада 2021 року м. Марганець № 591 - 35/VIIІ

Про схвалення звернення депутатів Марганецької міської ради

Нікопольського району Дніпропетровської області VIII скликання

до народного депутата України Трухіна О.М.

про не підтримку законопроєкту від 15.09.2021 р. № 6062

«Про внесення змін до Бюджетного кодексу України»

Від імені та в інтересах Марганецької міської територіальної громади, керуючись статтями 25, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Марганецька міська рада

В И Р І Ш И Л А:

  1. Схвалити звернення депутатів Марганецької міської ради Нікопольського району Дніпропетровської області VIII скликання до народного депутата України Трухіна О.М. про не підтримку законопроєкту від 15.09.2021 р. № 6062 «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» (додається).
    2. Доручити міському голові Боровику Г.В. невідкладно направити це звернення народному депутату України Трухіну О.М.
    3. Координацію за виконанням цього рішення покласти на секретаря Марганецької міської ради Деркача А.В.
    Міський голова Геннадій БОРОВИК
    Додаток до рішення
    Марганецької міської ради
    25 листопада 2021 року
    № 591 - 35/VIIІ
    Народному депутату України Трухіну О.М.
    Звернення
    депутатів Марганецької міської ради
    Нікопольського району Дніпропетровської області VIII скликання
    про не підтримку законопроєкту від 15.09.2021 р. № 6062
    «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України»
    Шановний Олександре Миколайовичу!
    На розгляді у Верховній Раді України знаходиться проєкт Закону України від 15.09.2021 р. № 6062 «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» (далі – Законопроект № 6062) який є системно пов’язаний із проектом Закону України від 15.09.2021 р. № 6000 «Про Державний бюджет України на 2022рік».
    Запропоновані законопроєктом № 6062 зміни до Бюджетного кодексу України містять негативні норми для органів місцевого самоврядування та для місцевих бюджетів.
    Зокрема, законопроєкт № 6062 передбачає:
    1. Ліквідацію бюджету розвитку, який є складовою спеціального фонду місцевого бюджету і за рахунок якого в т.ч. здійснюються видатки на соціально-економічний розвиток, виконання інвестиційних програм, будівництво, капітальний ремонт та реконструкцію об’єктів соціально-культурної сфери, житлово-комунального господарства тощо.
      Відповідні зміни можуть призвести до додаткового навантаження на місцеві бюджети в частині фінансування делегованих повноважень (зокрема, у сфері освіти, охорони здоров’я та соціального захисту), а також позбавити права на обслуговування коштів місцевих бюджетів в банках;
    2. Вилучення у місцевих бюджетів на користь державного бюджету залишків освітньої субвенції.
      Залишки освітньої субвенції є мотивацією до оптимізації мережі закладів середньої освіти. За рахунок економії бюджетних коштів внаслідок проведення оптимізації місцеві громади спрямовують залишки освітньої субвенції на реконструкцію закладів загальної середньої освіти, покращення матеріально-технічного оснащення класів (облаштування класів фізики, хімії; STEM обладнання), закупівлю шкільних автобусів, заходи протипожежної безпеки тощо;
    3. Надання Міністерству фінансів України та місцевим держадміністраціям права ініціювати зупинку рішення про місцевий бюджет до закінчення судового розгляду справи.
      Такі зміни є прямим втручанням держави у самостійність місцевого самоврядування (порушення ст.142, 145 Конституції України, ст.4, 61 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст.7, 71 БКУ);
    4. Загрозу погашення середньострокових казначейських позик за рахунок коштів місцевих бюджетів.
      Законопроєкт передбачає надати повноваження Кабміну визначати порядок погашення середньострокових позик органами місцевого самоврядування. Заборгованість місцевих бюджетів в обсязі 9 млрд. гривень за середньостроковими позиками склалася у 2009-2014 роках і виникла через неправильне планування державними органами видатків з делегованих повноважень. Органи місцевої влади були змушені для виправлення прорахунків Мінфіну запозичувати кошти для забезпечення бюджетної сфери (освіти, охорони здоров’я, соціального захисту тощо);
    5. Зарахування до державного бюджету доходів від викупу земельних ділянок комунальної власності.
      Законопроєктом пропонується зарахування до державного бюджету 70% надходжень від викупу земельних ділянок комунальної власності, що призведе до втрат місцевих бюджетів;
    6. Ускладнення процедур проведення внутрішнього аудиту.
      Розпорядники бюджетних коштів в особі їх керівників організовують внутрішній контроль і внутрішній аудит. Розпорядниками бюджетних коштів є, зокрема, виконавчі органи сільських, селищних, міських рад, бюджетні установи.
      Законопроєкт пропонує запровадити сертифікацію працівників підрозділів внутрішнього аудиту та надати Мінфіну повноваження здійснювати координацію діяльності підрозділів внутрішнього аудиту.
      Відповідні норми призведуть до обмеження самостійності в управлінні виконавчих органів місцевих рад та бюджетних установ комунальної власності;
    7. Вилучення із доходів місцевих бюджетів частини розміру плати за видачу ліцензій на провадження господарської діяльності та випуску та проведення лотерей;
    8. Неузгодженість питання визначення переліків інвестиційних проектів (які спрямовуються на будівництво, реконструкцію, реставрацію), що мають включатися до проєктів рішень про місцеві бюджети за виключенням капітальних ремонтів, що суперечить ст.1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та кодифікатору ТПКВК місцевих бюджетів, затвердженого наказом МФУ №793;
    9. Обмеження органів місцевого самоврядування у здійсненні видатків на підготовку земельних ділянок сільськогосподарського призначення або прав на них до продажу.

Марганецька міська територіальна громада вважає, що законопроєкт № 6062 несе загрозу погіршення фінансової основи органів місцевого самоврядування та розбалансування місцевих бюджетів.

З урахуванням вищезазначеного та з метою забезпечення захисту інтересів територіальних громад просимо Вас не підтримувати законопроект № 6062 у діючій редакції під час розгляду у Верховній Раді України.

З повагою,

Міський голова Геннадій БОРОВИК

Звернення схвалено депутатами Марганецької міської ради Нікопольського району Дніпропетровської області

VIII скликання

на засіданні 35 сесії міської ради

від «25» листопада 2021 року