ОПИС ДОКУМЕНТУ
Рішення: | Прийнято |
---|---|
Сесія: | XXXIV |
Скликання: | VIII |
Вид: | В цілому |
Номер рішення: | 584-34/VIII |
Проголосовано: | 23.11.2021 08:14:26 |
РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ
- Підтримали
18
- Не підтримали
0
- Утримались
0
- Не голосували
4
- Відсутні
13
ТЕКСТ РІШЕННЯ: № 584-34/VIII
Про схвалення звернення депутатів Марганецької міської ради
Нікопольського району Дніпропетровської області VIII скликання
до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України
щодо неприпустимості грубого наступу на фінансову
спроможність місцевого самоврядування
(щодо законопроєкту від 15.09.2021 р. № 6062
«Про внесення змін до Бюджетного кодексу України»)
МАРГАНЕЦЬКА МІСЬКА РАДА
НІКОПОЛЬСЬКОГО РАЙОНУ
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
VIIІ скликання
34 сесія
р і ш е н н я
23 листопада 2021 року м. Марганець № 584-34/VIII
Про схвалення звернення депутатів Марганецької міської ради
Нікопольського району Дніпропетровської області VIII скликання
до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України
щодо неприпустимості грубого наступу на фінансову
спроможність місцевого самоврядування
(щодо законопроєкту від 15.09.2021 р. № 6062
«Про внесення змін до Бюджетного кодексу України»)
Від імені та в інтересах Марганецької міської територіальної громади, керуючись статтями 25, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Марганецька міська рада
В И Р І Ш И Л А:
- Схвалити звернення депутатів Марганецької міської ради Нікопольського району Дніпропетровської області VIII скликання до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України щодо неприпустимості грубого наступу на фінансову спроможність місцевого самоврядування.
2. Доручити міському голові Боровику Г.В. направити це звернення до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України.
3. Координацію за виконанням цього рішення покласти на секретаря Марганецької міської ради Деркача А.В.
Міський голова Геннадій БОРОВИК
Додаток до рішення
Марганецької міської ради
23 листопада 2021 року
№ 584-34/VIIIІ
Президент України
вул. Банкова, 11
м. Київ,
01220
Верховна Рада України
вул. Михайла Грушевського, 5
м. Київ,
01008
Кабінет Міністрів України
вул. Михайла Грушевського, 12/2
м. Київ,
01008
Звернення
депутатів Марганецької міської ради
Нікопольського району Дніпропетровської області VIII скликання
до Президента України,
Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України
щодо неприпустимості грубого наступу на фінансову спроможність місцевого самоврядування
Ми, депутати Марганецької міської ради проти намірів підірвати фінансову спроможність місцевого самоврядування та ігнорування базових норм Європейської Хартії місцевого самоврядування.
Зокрема, законопроєкт про внесення змін до Бюджетного кодексу України (№ 6062) – це спроба поховати фінансову децентралізацію і інфраструктурні проєкти на місцевому рівні, це спроба нової централізації.
Цим проєктом передбачається ліквідація з 2023 року бюджету розвитку місцевих бюджетів, що є катастрофою для територіальних громад. Джерела доходів бюджету розвитку планується закріпити за загальним фондом місцевих бюджетів. Це означає, що громади не зможуть зберігати кошти на депозитних рахунках, не зможуть належно планувати розвиток. Адже саме з бюджетів розвитку фінансуються капітальні видатки громад, які спрямовуються на: соціально-економічний розвиток, виконання інвестиційних проєктів, будівництво, капітальний ремонт та реконструкцію об'єктів соціально-культурної сфери – шкіл, дитсадків, лікарень, житлово-комунального господарства, будівництво газопроводів і газифікацію населених пунктів, придбання шкільних автобусів та автомобілів швидкої медичної допомоги, тощо. Ліквідація бюджетів розвитку означає, що замість капітальних, інфраструктурних видатків на місцевому рівні ми побачимо, як за ці цільові кошти бюджетів розвитку буде лататися «поточка» місцевих бюджетів. Як наслідок через недофінансування місцевих бюджетів з Держбюджету.
Ще один фінансовий удар по громадах проєкту № 6062 - пропонується новела ч. 2 ст. 45 Бюджетного кодексу, згідно з якою «повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до Державного бюджету, здійснюється в межах коштів, наявних на єдиному казначейському рахунку». Це дуже зручно – «помилково» забрати гроші в громади і хай потім громади чекають, коли гроші з’являться на казначейському рахунку. Подібні практики були лише при режимі Януковича.
Наступне «покращення» проєкту № 6062 - змінами до частини четвертої статті 103-2 Бюджетного кодексу передбачається залишки коштів за освітньою субвенцією, що не використані протягом наступного бюджетного періоду, вилучати до державного бюджету. Тобто, органи самоврядування повністю демотивуються в оптимізації використання цієї субвенції.
Законопроєктом № 6062 пропонується також доповнити Земельний кодекс (Розділ VI «Прикінцеві та перехідні положення») п.53, яким «установити, що у 2022 році надходження від викупу земельних ділянок державної та комунальної власності, передбачених пунктом 61 Перехідних положень Земельного кодексу України, зараховуються: 70 відсотків до спеціального фонду державного бюджету та спрямовуються на розвиток та поліпшення екологічного стану зрошуваних та осушених систем за рішенням Кабінету Міністрів України (у разі потреби з відкриттям нових бюджетних програм), погодженим з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету; 30 відсотків до бюджету розвитку місцевих бюджетів». Це грубе порушення засад місцевого самоврядування: чому кошти від продажу земель комунальної власності на 70% мають зараховуватися до Держбюджету?
І ще одна груба анти самоврядна норма проєкту № 6062 - запропоновані зміни до пункту 21 Розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного Кодексу, за якими погашення заборгованості за середньостроковими позиками перед державним бюджетом, здійснюється «у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України». Сьогодні передбачено законодавче врегулювання погашення цієї заборгованості. Нагадаємо, йдеться про те, що ця заборгованість виникла при Януковичі-Азарову через недофінансування місцевих бюджетів і тепер Кабміну надається право встановлювати порядок, як громади мають цю заборгованість погашати. Тобто, місцеві бюджети при Януковичу змусили взяти на себе цю заборгованість, бо держава не платила по рахунках, а тепер пропонується громадам «погасити» цю заборгованість.
Врешті, згідно з проєктом № 6062, місцеві ради перетворюються в статистів формування місцевих бюджетів, бо Міністерство фінансів і посадовці місцевих державних адміністрацій отримують повноваження зупиняти рішення місцевих рад про бюджет.
Ми, депутати Марганецької міської ради просимо :
Від Кабінету Міністрів України:
відкликати проєкт Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» (реєстр. № 6062) на доопрацювання з метою виключення з цього проєкту дискримінаційних норм по відношенню до місцевого самоврядування.
Від Голови Верховної Ради України:
у разі розгляду проєкту Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» (реєстр. № 6062) озвучити в залі позицію нашої ради та не використовувати під час голосування словосполучення «прошу підтримати та проголосувати».
Від Президента України:
Повернутися до виконання функцій гаранта Конституції України, не допускати порушення через «підконтрольні» Кабінет Міністрів чи фракцію у Верховній Раді міжнародних зобов’язань України, зокрема Європейської Хартії місцевого самоврядування та, у разі прийняття проєкту Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» (реєстр. №6062) скористатись правом вето.
З повагою,
Міський голова Геннадій БОРОВИК
Звернення схвалено депутатами Марганецької міської ради Нікопольського району Дніпропетровської області
VIII скликання
на засіданні 34 сесії міської ради
від «23» листопада 2021 року