ОПИС ДОКУМЕНТУ
Рішення: | Прийнято |
---|---|
Сесія: | XXIII |
Скликання: | VIII |
Вид: | В цілому |
Номер: | №11 |
Дата реєстрації: | 09.06.2021 |
Проголосовано: | 06.07.2021 10:23:10 |
РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ
- Підтримали
25
- Не підтримали
0
- Утримались
1
- Не голосували
1
- Відсутні
8
ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № №11
ДНІПРОПЕТРОВСЬКА ОБЛАСТЬ
НІКОПОЛЬСЬКИЙ РАЙОН
МАРГАНЕЦЬКА МІСЬКА РАДА
VIIІ скликання
сесія
Р І Ш Е Н Н Я
Про затвердження Бюджетного регламенту
проходження бюджетного процесу
в Марганецькій міській територіальній
громаді
З метою регламентації взаємовідносин між різними учасниками бюджетного процесу, відповідно до статті 7 Бюджетного кодексу України, наказу Міністерства фінансів України від 31 травня 2019 року №228 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо підготовки та затвердження бюджетного регламенту проходження бюджетного процесу на місцевому рівні», керуючись ст. 25,59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ураховуючи висновок депутатської комісії міської ради, міська рада
в и р і ш и л а :
- Затвердити Бюджетний регламент проходження бюджетного процесу в Марганецькій міській територіальній громаді (додається).
- Відповідальність за виконання цього рішення покласти на головних розпорядників коштів міського бюджету, координацію- на заступника міського голови Дуплій Л.М. та управління фінансів, економіки та регуляторної політики Марганецької міської ради (Стельмашук А.І.), контроль- на депутатську комісію з питань планування, соціально-економічного розвитку, бюджету, фінансів та регуляторної політики (Омельченко М.І.).
МіськИЙ головА Г. БОРОВИК
№ ________ - /VIII
від __________ 2021р.
Додаток
до рішення міської ради
№ ____ - ___ /VIII
від « » _______ 2021р.
Бюджетний регламент проходження бюджетного процесу в Марганецькій міській територіальній громаді
I. Загальні положення
- Бюджетний регламент проходження бюджетного процесу в Марганецькій міській територіальній громаді (далі- Бюджетний регламент) визначає організаційні засади проходження бюджетного процесу під час складання прогнозу, проєкту, розгляду, затвердження, виконання та звітування про виконання бюджету Марганецької міської територіальної громади (далі- міського бюджету).
- Бюджетний регламент розроблений з урахуванням норм Бюджетного кодексу України (далі - БКУ), законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про доступ до публічної інформації» та інших нормативно-правових актів України, що регулюють бюджетні відносини.
II. Складання та схвалення прогнозу міського бюджету
- Управління фінансів, економіки та регуляторної політики Марганецької міської ради (далі – управління фінансів, економіки та регуляторної політики ) щороку спільно з головними розпорядниками коштів складає прогноз бюджету Марганецької міської територіальної громади (далі – Прогноз бюджету) на середньостроковий період ( на плановий та наступні за плановим два бюджетні періоди), який є основою для складання проєкту міського бюджету .
- Прогноз бюджету складається:
- відповідно до цілей та пріоритетів, визначених у прогнозних та програмних документах економічного і соціального розвитку України та Дніпропетровської області;
- з урахуванням Бюджетної декларації, вимог статті 751 БКУ та організаційно-методичних засад складання прогнозу місцевого бюджету, доведених Міністерством фінансів України;
- за типовою формою прогнозу місцевого бюджету, визначеною Міністерством фінансів України.
- Управління фінансів, економіки та регуляторної політики:
- визначає основні організаційні засади процесу підготовки пропозицій до Прогнозу бюджету;
- спільно з органом, що контролює справляння надходжень до бюджету, прогнозує обсяги доходів міського бюджету на середньостроковий період;
- визначає обсяги фінансування бюджету, повернення кредитів до міського бюджету та орієнтовні граничні показники видатків міського бюджету і надання кредитів з міського бюджету на середньостроковий період;
- розробляє та доводить до головних розпорядників бюджетних коштів інструкції з підготовки пропозицій до Прогнозу бюджету та орієнтовні граничні показники видатків та надання кредитів міського бюджету на середньостроковий період.
- Для забезпечення своєчасного складання Прогнозу бюджету управління фінансів, економіки та регуляторної політики готує та до 15 травня року, що передує плановому, подає до виконавчого комітету Марганецької міської ради План заходів щодо складання Прогнозу бюджету, в якому визначаються:
- конкретні заходи з підготовки матеріалів для складання Прогнозу бюджету;
- терміни подання матеріалів;
- відповідальні за підготовку та подання матеріалів.
У разі необхідності управління фінансів, економіки та регуляторної
політики може уточнити терміни виконання окремих завдань плану, про що в письмовій формі повідомляє учасників бюджетного процесу.
- Виконавчий комітет Марганецької міської ради затверджує План заходів щодо складання Прогнозу бюджету відповідно до Регламенту.
- Учасники бюджетного процесу, які визначені відповідальними виконавцями, зобов’язані забезпечити своєчасну підготовку та подання матеріалів, необхідних для складання Прогнозу бюджету.
- Виконавчий комітет Марганецької міської ради не пізніше 01 вересня року, що передує плановому, розглядає та схвалює Прогноз бюджету і у п’ятиденний строк після схвалення подає його разом із фінансово-економічним обґрунтуванням до Марганецької міської ради.
- Фінансово-економічне обґрунтування має містити розрахунки і пояснення до положень і показників, визначених Прогнозом бюджету (включаючи пояснення відмінностей від прогнозу, схваленого у попередньому бюджетному періоді, орієнтовні показники витрат бюджету за функціональною класифікацією видатків та кредитування бюджету із зазначенням пріоритетних напрямів).
- Розгляд Прогнозу бюджету Марганецькою міською радою здійснюється за процедурою, визначеною Регламентом ради.
- Керівники структурних підрозділів виконавчих органів міської ради та інші учасники бюджетного процесу, відповідальні за підготовку Прогнозу бюджету, беруть участь у розгляді Прогнозу бюджету Марганецькою міською радою та її постійними комісіями.
- Управління фінансів, економіки та регуляторної політики забезпечує підготовку матеріалів для оприлюднення інформації про Прогноз бюджету з урахуванням вимог статті 28 Кодексу та Закону України «Про доступ до публічної інформації».
III. Складання проєкту міського бюджету
1. Управління фінансів, економіки та регуляторної політики розробляє проєкт бюджету Марганецької міської територіальної громади (далі – Проєкт бюджету), який ґрунтується на показниках Прогнозу бюджету.
А також визначає основні організаційно-методичні засади формування проєкту бюджету на плановий рік, відповідає за складання проєкту бюджету та підготовку проєкту рішення Марганецької міської ради про бюджет Марганецької міської територіальної громади (далі – проєкт рішення про міський бюджет).
2.Для забезпечення своєчасного складання проєкту бюджету управління
фінансів, економіки та регуляторної політики готує та до 15 серпня року, що передує плановому, подає на затвердження до виконавчого комітету Марганецької міської ради План заходів щодо складання проєкту бюджету, в якому визначаються:
- конкретні заходи з підготовки матеріалів, необхідних для складання проекту бюджету;
- терміни подання матеріалів;
- відповідальні за підготовку та подання матеріалів.
Виконавчий комітет Марганецької міської ради щорічно не пізніше 1
вересня року, що передує плановому, затверджує План заходів щодо складання проекту бюджету.
Може затверджуватися один План заходів із складання прогнозу та проєкту місцевого бюджету не пізніше 15 травня поточного року.
3.Учасники бюджетного процесу, які визначені відповідальними виконавцями, зобов’язані забезпечити своєчасну підготовку та подання матеріалів, необхідних для складання проєкту бюджету.
4.Управління фінансів, економіки та регуляторної політики згідно з типовою формою бюджетних запитів, визначеною Міністерством фінансів України, та з урахуванням особливостей складання проєктів місцевих бюджетів на плановий рік розробляє і до 1 листопада року, що передує плановому, доводить до головних розпорядників бюджетних коштів інструкцію з підготовки бюджетних запитів.
- Головні розпорядники бюджетних коштів організують розроблення
бюджетних запитів та їх подання до управління фінансів, економіки та регуляторної політики у встановлені терміни, забезпечують своєчасність та достовірність поданих бюджетних запитів, які мають містити всю інформацію, необхідну для аналізу показників Проєкту бюджету, згідно з доведеними вимогами.
6.При підготовці бюджетних запитів головні розпорядники коштів
місцевого бюджету у першочерговому порядку враховують потребу в коштах на оплату праці працівників бюджетних установ відповідно до встановлених законодавством України умов оплати праці та розміру мінімальної заробітної плати; на проведення розрахунків за електричну та теплову енергію, водопостачання, водовідведення, природний газ та послуги зв'язку, які споживаються бюджетними установами. Ліміти споживання енергоносіїв у натуральних показниках для кожної бюджетної установи встановлюються виходячи з обсягів відповідних бюджетних асигнувань.
7.Управління фінансів, економіки та регуляторної політики доводить до головних розпорядників коштів отриману від Міністерства фінансів України інформацію відповідно до частин 1, 8 та 9 статті 75 Кодексу, зокрема:
- показники міжбюджетних трансфертів на плановий рік та методики їх визначення;
- текстові статті проєкту закону про Державний бюджет України, прийнятому у другому читанні;
- інші показники та організаційно-методологічні вимоги щодо складання проєктів місцевих бюджетів.
8. Головні розпорядники коштів забезпечують звірку вихідних даних, що
враховані відповідними центральним органам виконавчої влади при розрахунку обсягів міжбюджетних трансфертів.
9.Проєкт рішення про бюджет готується управлінням фінансів, економіки та
регуляторної політики згідно із типовою формою, доведеною Міністерством фінансів, та подається у строки, зазначені у Плані заходів щодо складання Проєкту бюджету, до виконавчого комітету Марганецької міської ради для розгляду та схвалення.Разом з проєктом рішення про бюджет подаються матеріали, визначені частиною 1 статті 76 Кодексу.
10.Проєкт рішення про бюджет схвалюється виконавчим комітетом
Марганецької міської ради.
11.Управління фінансів, економіки та регуляторної політики забезпечує підготовку матеріалів та: - оприлюднення схваленого проєкту рішення про бюджет шляхом розміщення на офіційному сайті Марганецької міської ради ( https://marganets-rada.dp.ua) ;
- проведення публічних заходів щодо представлення Проєкту бюджету
громадськості (за окремим графіком).
IV. Розгляд проєкту рішення про бюджет Марганецькою міською радою
- Проєкт рішення про бюджет розглядається Марганецькою міською радою відповідно до її Регламенту (далі – Регламент ради).
- Пропозиції до проєкту рішення про бюджет, надані міською радою, опрацьовуються відповідними структурними підрозділами виконкому та міської ради протягом двох днів з дня їх отримання.
- Всі пропозиції розглядаються в межах балансу бюджету на плановий рік.
- Управління фінансів, економіки та регуляторної політики в трьох денний термін після отримання пропозицій направляє міській раді доопрацьований проєкт рішення про бюджет.
Разом з доопрацьованим проєктом рішення про бюджет направляється порівняльна таблиця щодо врахування пропозицій, по не врахованих пропозиціях надаються вмотивовані пояснення. - При доопрацюванні проєкту рішення про бюджет управління фінансів, економіки та регуляторної політики враховує інформацію, отриману відповідно до частини дев’ятої статті 75 БКУ.
- Під час розгляду проєкту рішення про бюджет міською радою та її постійними комісіями беруть участь представники відповідних структурних підрозділів виконкому та міської ради, головні розпорядники коштів.
V. Затвердження рішення про бюджет
- Марганецька міська рада розглядає проєкт рішення про бюджет на пленарному засіданні не пізніше 25 грудня року, що передує плановому.
- Проєкт рішення про бюджет розглядається на пленарному засіданні Марганецької міської ради відповідно до її Регламенту та з урахуванням особливостей, визначених цим Бюджетним регламентом.
- Якщо до 1 грудня року, що передує плановому, Верховною Радою України не прийнято закон про Державний бюджет України, при затвердженні міського бюджету враховуються обсяги міжбюджетних трансфертів, визначені у проєкті закону про Державний бюджет України на плановий бюджетний період, поданому Кабінетом Міністрів України до Верховної Ради України.
Управління фінансів, економіки та регуляторної політики готує та подає Марганецькій міській раді проєкт рішення про внесення змін до рішення про міський бюджет щодо приведення обсягів міжбюджетних трансфертів у відповідність із законом про Державний бюджет України.
У двотижневий строк з дня офіційного опублікування закону про Державний бюджет України Марганецька міська рада приводить обсяги міжбюджетних трансфертів у відповідність із законом про Державний бюджет України. - Управління фінансів, економіки та регуляторної політики забезпечує оприлюднення рішення про бюджет на плановий рік не пізніше ніж через десять днів з дня його прийняття у газеті , що визначена радою у рішенні про бюджет та на офіційному сайті Марганецької міської ради (https://marganets-rada.dp.ua).
VI. Організація виконання міського бюджету
- Управління фінансів, економіки та регуляторної політики здійснює загальну організацію та управління виконанням бюджету Марганецької міської територіальної громади, координує діяльність учасників бюджетного процесу з питань виконання міського бюджету.
- Казначейське обслуговування міського бюджету здійснюється територіальним органом Державної казначейської служби України (далі – орган Казначейства) відповідно до статті 43 Кодексу.
- Міський бюджет виконується за розписом, який затверджує начальник управління фінансів, економіки та регуляторної політики у місячний термін з дня прийняття рішення про бюджет.
До затвердження розпису місцевого бюджету начальник Управління фінансів, економіки та регуляторної політики затверджує тимчасовий розпис місцевого бюджету на відповідний період. - Розпис бюджету повинен бути збалансованим. Для його збалансування можуть отримуватися позики на покриття тимчасових касових розривів міського бюджету за рахунок єдиного казначейського рахунку у порядку, встановленому БКУ.
- Після затвердження розпису бюджету, але не пізніше ніж через 30 днів після затвердження міського бюджету, управління фінансів, економіки та регуляторної політики надає його органу Казначейства на паперових та електронних носіях.
- Виконання бюджету здійснюється відповідно до норм Податкового кодексу України, Бюджетного кодексу України, Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджету, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 23.08.2012 № 938 та іншого бюджетного законодавства.
- Головне управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області та його територіальні органи забезпечують виконання планових показників по надходженнях до бюджету, визначених рішенням про бюджет.
- З метою упорядкування процедури розподілу коштів міського бюджету:
- головні розпорядники бюджетних коштів подають пропозиції на фінансування видатків, відповідно до зареєстрованих бюджетних зобов’язань, за формою, затвердженою рішенням виконкому;
- управління фінансів, економіки та регуляторної політики готує
розпорядження про виділення коштів загального/спеціального фонду в межах наявних фінансових ресурсів.
- Головні розпорядники коштів та розпорядники нижчого рівня забезпечують подання органу Казначейства мережі розпорядника коштів місцевого бюджету до 15 грудня року, що передує плановому, та вносять зміни до мережі на протязі бюджетного року у разі необхідності.
10. Головні розпорядники коштів міського бюджету організовують складання та затвердження паспортів бюджетних програм відповідно до вимог та в терміни, визначені бюджетним законодавством, забезпечують достовірність і повноту інформації, що в них міститься, а також їх оприлюднення.
11. Якщо до початку нового бюджетного періоду не прийнято рішення про бюджет при формуванні надходжень та здійсненні витрат міського бюджету застосовуються норми статті 79 БКУ та закону про Державний бюджет України на відповідний бюджетний період (у разі несвоєчасного набрання чинності таким законом - норми пунктів 3-5 частини другої статті 41 БКУ).
VII. Внесення змін до рішення про бюджет
- Протягом бюджетного року до рішення про бюджет можуть вноситися зміни з урахуванням вимог статей 23 та 78 Бюджетного кодексу України.
- Зміни до рішення про міський бюджет можуть вноситись у разі:
- необхідності приведення обсягів міжбюджетних трансфертів у
відповідність із законом про Державний бюджет України (у випадку його несвоєчасного прийняття); - перевиконання чи недовиконання дохідної частини загального фонду
міського бюджету (на підставі офіційного висновку управління фінансів, економіки та регуляторної політики про перевиконання чи недовиконання дохідної частини загального фонду міського бюджету). Факт перевиконання чи недовиконання дохідної частини загального фонду міського бюджету визначається відповідно до вимог п.7 ст. 85 БКУ; - розподілу вільного залишку коштів загального та спеціального фондів
(крім власних надходжень бюджетних установ) міського бюджету (на підставі офіційного висновку управління фінансів, економіки та регуляторної політики про обсяг залишку коштів загального та спеціального фондів міського бюджету); - перерозподілу бюджетних призначень між головними розпорядниками
бюджетних коштів, бюджетними програмами (за наявності відповідного обґрунтування); - внесення змін до показників Закону України про Державний бюджет
України, рішення про обласний бюджет, зокрема, в частині взаємовідносин з місцевими бюджетами; - в інших випадках, передбачених Бюджетним кодексом України.
- Проєкти таких рішень готує управління фінансів, економіки та
регуляторної політики, погоджує постійна депутатська комісія з питань планування, соціально-економічного розвитку, бюджету, фінансів та регуляторної політики . - Рішення ради про внесення змін до бюджету оприлюднюється не пізніше ніж через п’ять робочих днів з дня його прийняття на офіційному сайті Марганецької міської ради ( https://marganets-rada.dp.ua).
VІІІ. Підготовка та розгляд звіту про виконання бюджету
- Звітність про виконання бюджету Марганецької міської територіальної громади складає та подає управлінню фінансів, економіки та регуляторної політики орган Казначейства відповідно до вимог, встановлених статтями 58-61 та 80 БКУ.
- Управління фінансів, економіки та регуляторної політики забезпечує підготовку та публікацію інформації про виконання міського бюджету з урахуванням вимог ст. 28 Кодексу:
за підсумками місяця/кварталу - у десятиденний термін з дня надходження від органу Казначейства звіту про виконання міського бюджету;
за підсумками року – до 1 березня року, що настає за звітним.
Інформація розміщується на офіційному сайті Марганецької міської ради
( https://marganets-rada.dp.ua). - Головні розпорядники коштів забезпечують підготовку та подання управлінню фінансів, економіки та регуляторної політики звіту по мережі, штатам і контингентам у терміни, визначені ним.
- Управління фінансів, економіки та регуляторної політики подає до Марганецької міської ради звіти про виконання міського:
квартальні - у двомісячний строк після завершення відповідного бюджетного періоду;
річний – до 1 березня року, що настає за звітним. - Марганецька міська рада розглядає звіти про виконання міського бюджету відповідно до її Регламенту.
- Головні розпорядники коштів забезпечують оприлюднення та публічне представлення інформації про виконання бюджетних програм відповідно до норм статті 28 Бюджетного кодексу України та Закону України «Про доступ до публічної інформації».
- Учасники бюджетного процесу, які визначені відповідальними виконавцями, зобов’язані забезпечити своєчасну підготовку та подання матеріалів, необхідних для складання звітності про виконання міського бюджету.
- Управління фінансів, економіки та регуляторної політики забезпечує оприлюднення рішення Марганецької міської ради про річний звіт шляхом розміщення його на офіційному сайті міської ради (https://marganets-rada.dp.ua) та у газеті, визначеною Марганецькою міською радою, не пізніше ніж через десять днів з дня його прийняття.
Заступник міського голови Л.М.Дуплій
Начальник управління фінансів,
економіки та регуляторної політики А.І.Стельмашук